söndag 4 augusti 2013

Ett sug

Nu börjar jag att få tillbaka suget efter mitt gamla intresse... men jag vet att jag inte har tid just nu. Vill veta hur det blir med jobb och så innan jag gör något. För nu har jag råd att äga en men vill ha jobb och se vad som händer nu i ett år framöver! :) sen så kommer det alltid att finnas hundar så jag ska inte ha någon nu eller sen på ett tag!  Men jag känner skillnaden hemma tomt och man tar inte promenader längre för det är så tråkigt att gå utan hund!

Men när jag väl bestämmer att skaffa då ska det vara att vi är seriös och aktiva i kurser.  Börjar bli sugen på bruks och agilty igen.  Har funderingar på en shetland sheepdog. Lättlärda trevliga och barnvänliga hundar!  Blir inte stor häller.  Fäller inte mycket 2ggr/år. Och man måste vara noga med föräldrarna så dom inte brister i psyket. Dom har en tendens att bli veka och skvätten,osäkra av sig och de vill man absolut inte ha om man ska träna med den, sen så blir det en väldigt jobbig vardag för alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alltid skoj med kommentar :)